Veelgestelde vragen
Opiniemeters is open tegenover haar leden en probeert zo transparant mogelijk te zijn. Zo leggen we uit hoe je geld kan verdienen, hoe we omgaan met jouw gegevens, hoe je jouw lidmaatschap kan beëindigen en nog veel meer. Hieronder staan de meest gestelde vragen van onze Opiniemeters leden. Staat jouw vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op via het contactformulier.
In dit gedeelte staan de meest gestelde vragen omtrent het lidmaatschap. Denk hierbij aan: “Is Opiniemeters gratis?”, “Hoe kan ik mijn gegevens wijzigen?” en “Hoe kan ik mezelf uitschrijven voor Opiniemeters? ”.
Mocht het wijzigen van je gegevens niet lukken, neem dan contact met ons op en dan helpen we je graag verder!
Daarnaast kan je in het login-scherm op de button “Wachtwoord vergeten” klikken. Vul hier je e-mailadres in en je ontvangt via de mail een link waarmee je jouw wachtwoord kan wijzigen.
Mocht het wijzigen van je gegevens niet lukken, neem dan contact met ons op en dan helpen we je graag verder!
Er is geen beperking in het aantal Opiniemeters leden per huishouden. Het is toegestaan dat elke persoon binnen een huishouden een Opiniemeters account bezit mits er wordt voldaan aan de algemene voorwaarden.
In dit gedeelte staan de meest gestelde vragen omtrent de vergoeding in punten en prijzen. Denk hierbij aan: “Wat krijg ik voor mijn deelname aan de onderzoeken?”, “Wat kan ik met de punten die ik heb verdiend?” en “Hoe kan ik prijzen winnen? ”.
Saldo | Bedrag |
---|---|
10.000 punten | €0,13 |
15.000 punten | €0,19 |
25.000 punten | €0,32 |
50.000 punten | €0,63 |
75.000 punten | €0,94 |
100.000 punten | €1,25 |
150.000 punten | €1,88 |
200.000 punten | €2,50 |
1.000.000 punten | €12,50 |
Wanneer je minimaal 1.000.000 punten hebt gespaard, kan je een uitbetaling aanvragen.
Voor meer informatie hieromtrent, ga naar www.belastingdienst.nl , of neem contact op via de Belastingtelefoon (bel 0800-0543).
In dit gedeelte staan de meest gestelde vragen omtrent de transactie van de punten. Denk hierbij aan: “Wanneer ontvang ik de punten op mijn account?”, “Ik heb deelgenomen aan een onderzoek maar ik zie geen punten. Hoe kan dit?” en “Ik heb recht op de punten voor een onderzoek maar ik heb deze niet gekregen. Hoe kan ik hier aanspraak op maken?”.
Het kan gebeuren dat de punten op een later moment op je account wordt toegevoegd. Dit staat altijd vermeld in de uitnodiging van het desbetreffende onderzoek. Zodra je het onderzoek hebt afgerond, verandert de status van het onderzoek naar “In afwachting”. Dit betekent dat de opdrachtgever van het onderzoek de antwoorden moet controleren op kwaliteit. Voldoen je antwoorden aan de kwaliteitseisen, dan worden de punten op je account bijgeschreven. Dit duurt doorgaans 3-4 weken.
Heb je een foutmelding ontvangen na het afronden van het onderzoek en zijn er hierdoor geen punten bijgeschreven? Maak hier dan een screenshot van. Bewaar de screenshot, hier zal namelijk in een later stadium naar gevraagd worden.
Weet je niet hoe je een screenshot moet maken, kijk dan hier hoe je een screenshot maakt op je pc of hier hoe je een screenshot maakt op een tablet.
Is het bovenstaande niet voor jou van toepassing en heb je in jouw ogen recht op de punten van het onderzoek? Lees dan de onderstaande vraag en antwoord om aanspraak te maken op de punten van het onderzoek.
Heb je een foutmelding ontvangen na het afronden van het onderzoek en zijn er hierdoor geen punten bijgeschreven? Maak hier dan een screenshot van. Bewaar de screenshot, hier zal namelijk in een later stadium naar gevraagd worden.
Weet je niet hoe je een screenshot moet maken, kijk dan hier hoe je een screenshot maakt op je pc of hier hoe je een screenshot maakt op een tablet.
Je kan enkel aanspraak maken op de punten van de onderzoeken die je binnen 30 dagen hebt ontvangen.
In dit gedeelte staan de meest gestelde vragen omtrent de uitbetaling. Denk hierbij aan: “Wanneer kan ik een uitbetaling aanvragen?”, “Hoe moet ik een uitbetaling aanvragen?” en “Hoe lang duurt het voordat ik de uitbetaling op mijn rekening heb staan?”.
Zodra je op deze pagina bent, die je jouw naam, IBAN nummer en de BIC code van de bank op te geven. Zorg ervoor dat het IBAN nummer zonder spaties ingevuld wordt. Klik vervolgens op verzenden om je aanvraag in te dienen.
Je ontvangt vervolgens een mail waarin je de uitbetaling moet bevestigen. Na het het bevestigen wordt je uitbetaling binnen 30 dagen verwerkt. De bevestigingsmail is een week geldig. Als de uitbetaling niet bevestigd wordt, dan wordt de uitbetaling automatisch geannuleerd en worden de punten weer bijgeschreven.
Bank | BIC code |
---|---|
ABN Amro | ABNANL2A |
Aegon Bank | AEGONL2U |
ASN Bank | ASNBNL21 |
Binck Bank | BICKNL2A |
BUNQ | BUNQNL2A |
ING | INGBNL2A |
KNAB | KNABNL2H |
MONEYOU | MOYONL21 |
Rabobank | RABONL2U |
Regiobank | RBRBNL21 |
SNS | SNSBNL2A |
Triodos Bank | TRIONL2U |
Voldoe je aan de bovenstaande punten? Maak dan een screenshot van het moment dat je de foutmelding krijgt tijdens de betaling aanvraag en neem contact met ons op via het contactformulier. Er zal in eerste instantie gevraagd worden om de screenshot door te sturen, zodat we kunnen zien wat er bij het uitbetalen fout gaat.
Weet je niet hoe je een screenshot moet maken, kijk dan hier hoe je een screenshot maakt op je pc of hier hoe je een screenshot maakt op een tablet.
In dit gedeelte staan de meest gestelde vragen omtrent het ontvangen van e-mail. Denk hierbij aan: “Waarom ontvang ik geen uitnodigingen voor onderzoeken?”, “Hoeveel uitnodigingen ontvang ik van Opiniemeters?” en “De link in de e-mail werkt niet, wat kan ik doen?”.
Het kan voorkomen dat je een geruime tijd geen uitnodigingen ontvangt voor onderzoeken. Dit komt doordat onderzoeksbureaus graag zo specifiek mogelijk leden wil uitnodigen voor hun onderzoeken. Aan de hand van de gegevens die wij van onze leden hebben, selecteren wij de leden die een uitnodiging ontvangen voor de deelname aan een onderzoek. Wanneer je niet binnen de selectiecriteria van het onderzoek valt, zal je helaas geen uitnodiging ontvangen.
Het kan ook gebeuren dat je wel wordt uitgenodigd, maar dat je de uitnodiging niet op de juiste manier ontvangt. Zo kunnen de uitnodigingen, afhankelijk van de mailservice die je gebruikt, in andere mappen dan je “Postvak In” terecht komen. Controleer daarom de “Ongewenste e-mail”, “Spam”, of “Verwijderde e-mails” mappen, wanneer je al een tijdje geen uitnodigingen hebt gehad.
- De adverteerder
- De gegevens die Opiniemeters van jou heeft
- De doelgroep die de adverteerder zoekt
Weet je niet hoe je een screenshot moet maken, kijk dan hier hoe je een screenshot maakt op je pc of hier hoe je een screenshot maakt op een tablet.
- Je bent ingelogd onder een andere gebruiker, bijvoorbeeld als je jouw computer deelt met een ander Opiniemeters lid
- Je hebt meerdere accounts
Is dit nog steeds niet het geval, maak dan een screenshot van je de uitnodiging die je hebt ontvangen en van je account. Stuur de screenshot van de uitnodiging inclusief de link die in de uitnodiging staat op naar de Helpdesk, samen met het e-mailadres waarmee je hebt ingelogd op je account. De Helpdesk zal vervolgens controleren wat de reden is dat het saldo niet overeenkomt.
Weet je niet hoe je een screenshot moet maken, kijk dan hier hoe je een screenshot maakt op je pc of hier hoe je een screenshot maakt op een tablet.
In dit gedeelte staan de meest gestelde vragen omtrent de vragenlijsten. Denk hierbij aan: “Ben ik verplicht om onderzoeken in te vullen?”, “Wat betekenen de verschillende statussen die staan vermeld in mijn activiteitenoverzicht?” en “Waarom moet ik meerdere keren dezelfde gegevens invullen bij een onderzoek?”.
- Maak dan een screenshot van de foutmelding
- Bewaar de link die in de adressenbalk staat op het moment dat je de foutmelding krijgt
- Bewaar de uitnodiging van het desbetreffende onderzoek
Weet je niet hoe je een screenshot moet maken, kijk dan hier hoe je een screenshot maakt op je pc of hier hoe je een screenshot maakt op een tablet.
- Uitgenodigd: Je bent uitgenodigd voor een onderzoek maar je hebt nog niet geklikt op de link in de uitnodiging.
- Geklikt: Je hebt op de link in een uitnodiging geklikt, maar je hebt het onderzoek (nog) niet volledig afgemaakt.
- Afgerond: Je hebt het onderzoek volledig afgemaakt en je behoorde tot de doelgroep. Je hebt de punten inmiddels ontvangen.
- In afwachting: Je hebt het onderzoek volledig afgemaakt en je behoorde tot de doelgroep. Op dit moment worden de antwoorden gecontroleerd op kwaliteit. Zodra je antwoorden voldoen aan de kwaliteitseisen, worden de punten op je account bijgeschreven en komt de status op afgerond te staan.
- Gescreend: Je hebt de melding ontvangen dat je helaas niet tot de doelgroep behoort.
- Buiten Quota: Helaas zijn er al voldoende respondenten voor dit onderzoek binnen de doelgroep waartoe jij behoort.
Daarnaast kan het voorkomen dat er meerdere onderzoeken achter elkaar zitten. Wanneer je niet binnen de doelgroep van het ene onderzoek valt ga je automatisch naar het volgende onderzoek. Dit wordt gedaan zodat de kans groter is dat je een onderzoek kan invullen, maar zorgt er wel voor dat je deze gegevens meerdere malen moet invullen.
Heb je een foutmelding ontvangen na het afronden van het onderzoek en zijn er hierdoor geen punten bijgeschreven? Maak hier dan een screenshot van. Bewaar de screenshot, hier zal namelijk in een later stadium naar gevraagd worden.
Weet je niet hoe je een screenshot moet maken, kijk dan hier hoe je een screenshot maakt op je pc of hier hoe je een screenshot maakt op een tablet.
Is het bovenstaande niet voor jou van toepassing en heb je in jouw ogen recht op de punten van het onderzoek? Lees dan de onderstaande vraag en antwoord om aanspraak te maken op de punten van het onderzoek.
Heb je een foutmelding ontvangen na het afronden van het onderzoek en zijn er hierdoor geen punten bijgeschreven? Maak hier dan een screenshot van. Bewaar de screenshot, hier zal namelijk in een later stadium naar gevraagd worden.
Weet je niet hoe je een screenshot moet maken, kijk dan hier hoe je een screenshot maakt op je pc of hier hoe je een screenshot maakt op een tablet.
Je kan enkel aanspraak maken op de punten van de onderzoeken die je binnen 30 dagen hebt ontvangen.
Weet je niet hoe je een screenshot moet maken, kijk dan hier hoe je een screenshot maakt op je pc of hier hoe je een screenshot maakt op een tablet.
In dit gedeelte staan de meest gestelde vragen omtrent je persoonlijke gegevens. Denk hierbij aan: “Waarvoor worden de gegevens in mijn profiel gebruikt?”, “Waarvoor worden de antwoorden die ik in een onderzoek geef gebruikt?” en “Is mijn privacy gewaarborgd?”.
Wil je meer informatie over hoe Opiniemeters omgaat met je gegevens, lees dan onze privacy verklaring.
In dit gedeelte staan de meest gestelde vragen omtrent de lidstatussen. Denk hierbij aan: “Wat zijn de verschillende lidstatussen van Opiniemeters?”, “Hoe kan ik een VIP lid worden?” en “Waarom ben ik geen VIP lid meer?”.
F lid
Als F lid sta je ingeschreven bij ons panel, maar we weten nog niet zoveel van je. Vul daarom wat gegevens in bij de algemene instellingen of vul de profielvragenlijst in. We willen je graag leren kennen!
C lid
Als C lid heb je al een groot deel van je persoonlijke gegevens ingevuld. Vul de profielvragenlijst in en doe mee aan je eerste onderzoek en je bent al een B lid. Waar wacht je nog op?
B lid
Als B lid heb je al een paar onderzoeken ingevuld. Zorg ervoor dat je alle gegevens hebt ingevuld, de profielvragenlijst hebt ingevuld en mee hebt gedaan aan een onderzoek en je gaat alweer naar de volgende status; A lid.
A lid
Als A lid heb je al meerdere onderzoeken ingevuld en ben je hard op weg om VIP lid te worden. Je zal nog een aantal onderzoeken moeten invullen om naar de A+ status te gaan. Ga ervoor!
A+ lid Als A+ lid behoor je bijna tot onze belangrijkste panelleden, de VIP leden. Maar, je bent er nog niet helemaal. Je hoeft alleen nog een aantal ontbrekende gegevens in te vullen bij de algemene instellingen en je bent VIP lid. Vul deze dus snel in!
Vip lid
De Opiniemeters VIP leden: de crème de la crème van het panel. Ook wel ons Very Important Panellid genoemd. Je behoort tot onze meest actieve leden en daar zijn we natuurlijk erg blij mee. Daarom verdien je als VIP lid wat extra’s. Binnenkort zullen de VIP leden van Opiniemeters extra voordelen ontvangen.
• Geef je voornaam op in je account: | +5% |
• Geef je achternaam op in je account: | +5% |
• Geef je geboortedatum op in je account: | +5% |
• Geef je geslacht op in je account: | +5% |
• Vul je postcode in, in je account: | +5% |
• Vul je huisnummer in, in je account: | +5% |
• Vul je telefoonnummer in, in je account: | +5% |
• Vul je profielvragenlijst in | +20% |
• Rond minstens één onderzoek af in de afgelopen 6 maanden: | +5% |
• Rond meer dan 10 onderzoeken af in de afgelopen 6 maanden: | +20% |
• Rond meer dan 20 onderzoeken af in de afgelopen 6 maanden: | +20% |
In dit gedeelte staan de meest gestelde vragen omtrent de webshop. Denk hierbij aan: “Hoe ontvang ik mijn magazine?”, “Kan ik mijn tijdschrift ook via de post ontvangen?” en “kan ik een tijdschrift ook inruilen voor een ander tijdschrift?”.